Tere! Sisene

Üldised müügitingimused

Spandex Finland Oy üldised müügitingimused alates 9.12.2024

 

1.  ÜLDINE

1.1. Kohaldamisala

Spandex Finland Oy üldisi müügitingimusi kohaldatakse Eestis toimuvatele tarnetele. Nendes tingimustes on Spandex Finland Oy müüja ja klient ostja. Koos moodustavad müüja ja ostja lepingupooled. Neid tingimusi järgitakse, välja arvatud juhul, kui pooled on teisiti kokku leppinud. Müügitingimused on kehtivad määramata ajaks.

 

2.  LEPINGU SÜND

2.1   Kliendikonto avamine

Krediidikonto loomiseks peab ostjale olema avatud Spandex Finland Oy-s kliendikonto. Konto avamisel määratakse maksetingimus ja kliendi krediidi piir. Ilma krediidita konto avamiseks ei pruugi eraldi kliendikontot vaja olla.

2.2.  Pakkumine

Müüja pakkumised kehtivad pakkumises märgitud aja jooksul. Kui kehtivusaega ei ole märgitud, on pakkumine kehtiv kuu aega alates pakkumise saatmise kuupäevast. Pakkumiste hinnad põhinevad pakkumise päringul või muul viisil ostja esitatud andmetel ja kogustel; kui tegelik tellimus ei vasta antud kogustele, on müüjal õigus kohandada tarnet või hinda lõplikest andmetest lähtuvalt.

Pakkumise saajal ei ole õigust kasutada pakkumise andmeid müüja kahjuks ega anda neid kolmandatele isikutele.

2.3. Tellimus ja lepingu sünd

Seadmete ostu puhul tekib leping, kui ostja on kinnitanud kinnituse ilma muudatusteta ja/või ostulepingu või tellimuse kinnituse reserveerimisteta. Muudel juhtudel tekib leping, kui müüja on kinnitanud ostja tellimuse. Ostja vastutus on kontrollida tellimuse kinnituse õigsust; kui ostja ei paranda tellimuse kinnitust enne tarnimist, loetakse tellimuse kinnitus heaks kiidetuks. 

 

3.  MÜÜJA KOHUSTUSED

3.1.  Tarnetähtaeg

Kui ei ole kokku lepitud teisiti, loetakse tarnetähtaeg algavaks alates lepingu sündimise kuupäevast.

3.2.  Tarnetingimuste klauslid

Kui ei ole kokku lepitud teisiti, järgivad tarned Incoterms’i tarnetingimusi. Kui muud ei ole kokku lepitud, on tarnetingimus FCA Tuusula. Toote eest vastutus siirdub ostjale kohaldatud tarnetingimuse järgi.

3.3. Seadmete garantii

Müüdud seadmetele kehtib garantii vastavalt tootja tingimustele, kui ei ole teisiti kokku lepitud teisiti. Seadme garantii hõlmab seadme parandamist Spandex Finland Oy ruumides Tuusulas. Klient toimetab seadme müüjale omal kulul ja müüja tagastab parandatud seadme tasuta kliendile. Kui garantiiremont toimub kliendi ruumides, arvestatakse arvele lisaks ka töö- ja reisikulud vastavalt kehtivale hinnakirjale. Seadme garantii ei kehti, kui müüja ei ole seadet korralikult hooldanud või kui on tõendatud, et seadme rikkumine on põhjustatud kasutajast või kui seadmele on tehtud muudatusi või kui ei ole kasutatud originaaltarvikuid (nt. tindid). Seadme parandamine ei pikenda garantiiaega. Garantii katab ainult seadme enda kahjustused. Garantii alusel esitatud nõue tuleb esitada toote müüjale 14 tööpäeva jooksul pärast seda, kui garantiiga kaetud viga on avastatud.

3.4. Toote omadused

Müüja vastutab toote kvaliteedi ja teiste omaduste eest ainult lepingus määratletud ja teiste müüja kirjalikult antud, just selle tellimuse jaoks esitatud andmete kohaselt. Müüja hüvitamiskohustus katab ainult defektse tootest saadud ostuhinna. Müüjal ei ole kohustust hüvitada muid otseseid ega kaudseid kahjusid või kulusid, nagu paigalduskulud või muud kolmandatele osapooltele tekkinud kahjud, sõltumata sellest, kas võimalikud kahjud on olnud müüjale etteennustatavad.

Ostja vastutab müüjale antud toote kasutamise eesmärgiga seotud andmete õigsuse eest. Kui tarnitud toode on mingil moel defektne või saadetis puudulik, peab ostja viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14 tööpäeva jooksul alates vea avastamisest, müüjale veast teatama. Müüjal on õigus oma valiku järgi kas vea parandamiseks või uue toote tarnimiseks. Müüja/materjali tootja vastutab vigade eest garantiiperioodi jooksul, tingimusel et ostja on kasutanud kaupa selle kasutusotstarbe ja kasutusjuhendite kohaselt.

3.5.  Viivitus

Müüja on kohustatud võimalikult kiiresti viivitusest teavet saades sellest ostjat teavitama, andes samal ajal viivituse põhjuse ja hinnangulise uue tarnimise kuupäeva. Kui kauba tootja või see, kellelt müüja kaupa ostab, ei ole oma lepingut täitnud ja müüjale tarnimine viibib selle tõttu, ei ole müüja kohustatud hüvitama ostjale sellest võimalikku kahjut.

Kui kaupa ei tarnita või see tarnitakse liiga hilja ning see ei tulene ostjast või ostja poolelt, on ostjal õigus nõuda hüvitist. Ostjal ei ole siiski õigust nõuda tarnimist, kui olosuhteid on muutunud nii, et see muudab oluliselt algset kokkulepet. Kui viivitus tuleneb müüja süüst, võib ostja nõuda hüvitist tõendatud otsese kahju eest. Kui muud ei ole kokku lepitud, on kahjuhüvitise suurus maksimaalselt 0,5 % viibinud tarnimise väärtusest iga täisnädala kohta tarnimise kuupäevast alates. Kuid hüvitise kogusumma ei tohi ületada 7,5 % viibinud tarnimise väärtusest.

Ostjal on õigus küsida 3 kuu jooksul hüvitist alates tarnekuupäevast. Müüja ei ole kohustatud hüvitama ostjale väliseid kahjusid, näiteks hilinemisest või tarneveast põhjustatud toodangu kaotsiminekut, ilma et ta saaks kasumit teenida või muud rahalist kaudset kahju.

 

4.  OSTJA KOHUSTUSED

4.1.  Kaupade hinna tasumine

Kaupade hind on osapoolte vahel kokku lepitud hind. Kui hinda ei ole kokku lepitud, siis on kaupade hind müüja veebilehel nähtav nn. hinnakiri. Kui maksetähtajast ei ole kokku lepitud, on see neliteist kalendripäeva (14 pv) netto. Maksetähtaega loetakse alates arve saatmise kuupäevast.

4.2.  Makse viivitus

Kui makse viibib, arvestatakse viivitusajalt kolmeteist (13) protsendi suurune viivitusintress. Müüjal on viivitusintressile lisaks õigus nõuda mõistlikke sissenõudmiskulusid.

4.3. Müüja õigus mitte kaupu tarnida

Müüjal on õigus mitte tarnida kaupu, kui ostja ei ole tasunud teiste kaubanduslepingute alusel müüja saadetud arveid täielikult või kui ostja krediidipiir on ületatud või ohustab ületamist. Müüja õigus mitte tarnida kaupu kehtib seni, kuni ülaltoodud probleemid on lahendatud. Ostjal ei ole õigust esitada kahjunõudeid seoses selle viivitusega.

4.4.  Ostja viivitus

Ostja on kohustatud vastu võtma tarne kokkulepitud ajal. Kui tarne tuleb edasi lükata ostjast tingitud põhjusel, on ostja kohustatud tasuma kaupade hinna algse ajakava kohaselt. Sel juhul hoolitseb müüja kauba ladustamise eest ostja kulul ja tal on õigus hüvitisele sellest tulenevatest kuludest. Kui osapooled on kokku leppinud kaubale järele tulemises, on ostjal kohustus tellitud kaubale järele tulla. Müüjal on õigus leping lõpetada, kui ostja ei ole 14 päeva jooksul müüja antud korraldusest hoolimata kaubale järele tulnud. 

4.5  Vastuvõtu- ja kasutuse kontroll

Ostjal või tema esindajal on kaupa vastu võttes kinnitatav, et tarnitud kaup on saatelehele kohane ja ostjal tuleb kontrollida, et kaup ei ole väliselt kahjustatud. Vastuvõtukontroll tuleb teha 5 tööpäeva jooksul alates kauba saamisest ning samal ajal tuleb teatada võimalikest puudustest. Transpordikahjustusest või puuduolevatest pakkidest, mis tuvastatakse kauba vastuvõtmisel, tuleb viivitamatult teavitada vedajat ja müüjat. Puudusest tuleb teha märk saatelehele ja esitada vastav pretensioon müüjale ning vedajale. 

4.6.  Toote tagastamine

Ostjal on õigus tagastada ostetud toode 5 tööpäeva jooksul alates kauba vastuvõtmisest. Kui toode on tellitud spetsiaalselt kliendi jaoks või seda on lõigatud või muul viisil töödeldud, ei ole tagastusõigust. Toote tagastamisest tuleb alati eelnevalt kokku leppida müüja esindajaga ja tagastamine peab toimuma viivitamatult pärast kokkulepet. Müüja ei teosta hüvitisi ilma tagastatud kaubaga seotud lepinguta. Tagastamise tingimuseks on, et kaup koos pakendiga on tagastamisel täiesti vigadeta ja tagastatud toote juures tuleb esitada vastav ja üksikasjalik selgitus tagastamisest.

4.7. Ostja ettevalmistustööd seadmete paigaldamiseks

Ostja on kohustatud paigaldamise edukusele kaasa aitama ja paigalduskoha müüja juhiste kohaselt ette valmistama. Kui paigaldamine venib või lükkub edasi või raskendub ostja ettevalmistusvastutuse rikkumise tõttu, on müüjal õigus ostjale esitada tekkinud lisakulud ja lisatöö vastavalt kehtivale paigaldushindade loetelule.

   

5.  LEPINGU LÕPETAMINE

5.1.  Ostja õigus lepingu lõpetamiseks

Kui müüja tarnimine erineb oluliselt kokkulepitust ning puudust ei kõrvaldata ostja kirjaliku märkuse tõttu mõistliku aja jooksul või uut lepingutingimustele vastavat kaupa ei tarnita, või kui müüja süül viibib tarnimine oluliselt ning see põhjustab ostjale põhjendamatut kahju, on ostjal õigus leping lõpetada. Kui kauba tooted on valmistatud või hangitud spetsiaalselt ostja jaoks tema juhiste ja soovide kohaselt, võib ostja lepingu müüja viivituse tõttu lõpetada vaid juhul, kui tarnetähtaeg on müüjaga kirjalikult kokku lepitud, selgesõnaliselt mainides, et kauba eesmärk ei täitu tema osas võimaliku viivituse tõttu.

5.2.  Müüja õigus lepingu lõpetamiseks

Kui kauba hind või selle eest makse saamine viibib oluliselt tähtaegadest sõltumata, on müüjal õigus oma valiku järgi leping täielikult või osaliselt lõpetada, sealhulgas ehtib see ka osade kaupade osas, mida ostja ei ole veel vastu võtnud. Müüjal on samuti õigus leping lõpetada, kui ostja teate põhjal või muul viisil on ilmne, et ostja makse viibib. Müüja võib lepingut lõpetada ka siis, kui ostja ei aita müüjat kokkulepitud või muul viisil. Müüjal on samuti õigus lõpetada kõik ostjaga sõlmitud müügilepingud, kui ostja taotleb ettevõtte saneerimist või pankrotti või kui ostja on muul viisil tõendatult maksejõuetu.

5.3.  Ületamatu takistus

Müüja ei ole kohustatud lepingut täitma, kui takistuseks on ületamatu jõud, mille alla kuuluvad näiteks, kuid mitte ainult: loodusõnnetus, tulekahju, masinakatkestus või sellele sarnane häire, streik, töösulgemine, sõda, mobiliseerimine, ekspordi- või impordikeeld, transpordivahendite puudus, tootmise lõpetamine, liiklushäired või muu selline takistus, mida müüja ei suuda ületada, takistades kauba või selle osa tarnimist. Samuti ei ole müüja kohustatud lepingut täitma, kui selle täitmine nõuaks ohvreid, mis on ostjale saadava kasu võrreldes ülemäärased. Nendes olukordades ei ole müüja kohustatud kompenseerima ostjale lepingust mittekohandumise tõttu tekkinud kaudset või otsest kahju ning müüjal on samuti õigus leping lõpetada.

 

6.  KINDLUSTUSED

Osalised tagavad kauba kindlustamise kokkulepitud tarnetingimuste kohaselt. Teiste kindlustuste osas tuleb eraldi kokku leppida. 

 

7.  OMANDI ÜLEKANDMINE

Kauba omandiõigus läheb ostjale üle, kui kogu ostuhind on tasutud ja kui ei ole midagi eraldi kokku lepitud. Kui ei ole eraldi kokku lepitud, siis kauba vasutus ja riski kandub ostjale kui kaup saadetakse müüja laost välja.

 

8.  KOHALDUV ÕIGUS JA VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Müüja ja ostja vahelistele lepingutele kohaldatakse Soome seadusi. Kui ei ole midagi eraldi kokku lepitud, lahendatakse vaidlused müüja elukoha madalamas kohtus.

 


Aitame sul teha õiged valikud.

Otsid tootmismasinaid ja tarvikuid plakatite, kleebisreklaamide või viitade tootmiseks? Tegutsed ärikingituste, sisustustoodete, autode teipimise või akende kiletamise valdkonnas?

Võta ühendust